Bezpečná železnice

Zadání

Před letními prázdninami upozornit co nejširší veřejnost na 8 nejnebezpečnějších situací, které způsobují smrt na kolejích.

 

Řešení

SPro Správu Železnic jsme navrhli kreativní kampaň, která měla za cíl jediné. A to ukázat krutou realitu smrtelných nehod. Naším cílem bylo šokovat veřejnost a přimět jednotlivce se zamyslet nad nebezpečnými situacemi, které stojí život desítky lidí ročně.

Hlavní roli v reklamní kampani hrály archivy SŽ, které jsem pečlivě prošli a vybrali reálné záznamy bezpečnostních kamer, které zachitily následky nehod. K těmto tragickým koncům jsem dotočili hrané akce, které ukazují chyby – jenž vedou k tragickým následkům.

Co vzbudilo zájem tisku byly snímky reálných střetů s vlakem, které jsme do spotů po schodě s SŽ umístili. Po první vlně mediální pozornosti, kdy veřejná debata oscilovala mezi názory: “Ano, je potřeba vidět reálné následky, aby jsem si udědomili nebezpečí” a “Ne, je to kruté a nechutné” zasáhla vyšší moc. Youtube všechny spoty kampaně stáhl pro svou explicitu.

To rozpoutalo druhou vlnu článků v mediích o vhodností cenzury těchto materiálů. Posledními výstupy pak bylo znovunasazení kampaně s rozostřenými záběry, které vyhovaly pravidlům Youtube.

350 000 views
45 neplacených pokrytí v národních médiích
8 spotů

Date: